![]() |
czwartek, 05 listopada 2015 15:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Knurów: Budowa żłobka w Knurowie Numer ogłoszenia: 298494 - 2015; data zamieszczenia: 05.11.2015
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Żłobek Publiczny w Knurowie , ul. Lotników 3, 44-196 Knurów, woj. śląskie, tel. 32 235 27 72, faks 32 235 27 72.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Samorządowa jednostka budżetowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa żłobka w Knurowie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest Budowa żłobka w Knurowie, zlokalizowanego przy ul. Gen. Ziętka, na działce ewidencyjnej nr 3537/58. 2. Ogólna charakterystyka: Przedmiot zamówienia obejmuje budowę 4 - oddziałowego żłobka z zagospodarowaniem i urządzeniem terenu. W budynku nowo projektowanego żłobka przewiduje się 4 sale dydaktyczne, w każdej oddzielny węzeł sanitarny z 3 umywalkami, 2 sedesami, 2 brodzikami, przewijak i nocniki na wyposażeniu oraz przy każdej sali pomieszczenie magazynowe na leżaki i pościel oraz magazyn i szatnia podręczna. Z każdej sal prowadzi wyjście bezpośrednio na ogrodzony plac zabaw oraz na główny korytarz. Ponadto w budynku przewiduje się ogólną salę zabaw, kuchnię wraz z zapleczem i stołówkę oraz skrzydło biurowo - socjalne. Budynek zostanie wyposażony we własną kuchnię wraz z zapleczem i stołówką. Układ pomieszczeń w bloku żywieniowym spełnia niezbędne warunki do dostarczania produktów, ich przechowywania, przygotowywania do dalszej obróbki, gotowania lub podgrzania, rozdzielenia, porcjowania i podawania dzieciom. Dojazd do budynku żłobka zapewniony będzie od ul. Wiosennej, wzdłuż której zlokalizowano miejsca parkingowe oraz z której prowadzi wjazd na teren żłobka do zaplecza kuchennego oraz odbioru nieczystości stałych. 2.1. Powierzchnia zabudowy budynku objętego opracowaniem: 2153,15 m2; 2.2. Powierzchnia wewnętrzna budynku żłobka: 1619,89 m2; 2.3. Powierzchnia zewnętrzna budynku żłobka: 381,32 m2; 2.4. Kubatura budynku: 10227,5 m3; 2.5. Powierzchnia zabudowy budynku do składowania odpadów: 16,00 m2; 2.6. Powierzchnia ciągów pieszo-jezdnych z kostki betonowej (gr. 8 cm): 1085,00 m2; 2.7. Powierzchnia ciągów pieszych z kostki betonowej (gr. 7 cm): 188,40 m2; 2.8. Powierzchnia miejsc postojowych z kostki granitowej (6/8 cm): 210,83 m2; 2.9. Powierzchnia tarasów z deski kompozytowej: 301,40 m2; 2.10. Powierzchnia poliuretanu: 20,10 m2; 2.11. Tereny zielone: 1725,75 m2; 2.12. Długość ogrodzenia panelowego (h=1,43 m): 180,40 m2; 2.13. Furtka (szer. 1,10 m): 3 szt.; 2.14. Ilość kondygnacji: 1; 3. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje: 3.1. Roboty ziemne w tym karczowanie drzew i krzewów, 3.2. Roboty budowlano-montażowe budynku wraz z elewacją, 3.3. Roboty wewnętrznych instalacji: 3.3.1. sanitarnej; 3.3.2. wodociągowej; 3.3.3. elektrycznej; 3.3.4. centralnego ogrzewania; 3.3.5. wentylacyjnej; 3.3.6. kotłowni wraz z instalacją solarną i instalacją gazową dla kotłowni i kuchni; 3.3.7. monitoringu zewnętrznego i wewnętrznego; 3.3.8. alarmowej; 3.3.9. teletechnicznej; 3.4. Dostawę montaż wyposażenia, w tym: 3.4.1. dostawę i montaż wyposażenia pomieszczeń żłobka; 3.4.2. dostawę i montaż wyposażenia kuchni; 3.4.3. grafikę artystyczna pomieszczeń. 3.4.4. montaż rolet zaciemniających w salach przeznaczonych na leżakowanie; 3.5. Uzbrojenie terenu: 3.5.1. przyłącze wodociągowe; 3.5.2. przyłącze kanalizacji sanitarnej; 3.5.3. przyłącze kanalizacji deszczowej; 3.5.4. przyłącze gazowe; 3.5.5. przyłącze teletechniczne. 3.6. Roboty drogowe: 3.6.1. budowa wjazdu od ul. Wiosennej; 3.6.2. wewnętrzny układ drogowy z ciągami pieszo-jezdnymi i miejscami parkingowymi. 3.7. Zagospodarowanie terenu: 3.7.1. zieleń (trawnik, nasadzenia drzew i krzewów); 3.7.2. tarasy; 3.7.3. ogrodzenie panelowe 3.7.4. śmietnik z pojemnikami na odpadki. 3.8. Organizację ruchu na czas budowy. 3.9. Kompleksową obsługę geodezyjną. 3.10. Obsługę geologiczną. 4. Szczegółowy zakres przedmiotu umowy określa dokumentacja projektowa oraz Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, przedmiary robót oraz ustalenia wynikające z wzoru umowy. Zamawiający, zgodnie z art. 30 ust. 4 pzp, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym normom, a także nazwom własnym materiałów, wskazanym w ww. dokumentach przetargowych.
II.1.5)
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.21.41.00-1, 45.22.00.00-5, 45.11.00.00-1, 45.11.20.00-5, 45.20.00.00-9, 45.22.30.00-6, 45.23.32.50-6, 45.26.00.00-7, 45.26.10.00-4, 45.26.25.00-6, 45.30.00.00-0, 45.34.20.00-6, 45.40.00.00-1, 45.42.11.00-5, 45.43.00.00-0, 45.43.10.00-7, 45.44.20.00-7, 45.44.30.00-4, 45.45.00.00-6.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu winien wnieść wadium w wysokości 150.000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych), którego beneficjentem jest zamawiający, czyli Żłobek Publiczny Knurowie. 2. Wadium winno być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pzp. 4. Wadium winno być ważne na cały okres związania ofertą. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Miejskiego Zespołu Jednostek Oświatowych w Knurowie - Pełnomocnika zamawiającego, w: GETIN NOBLE Bank S.A., konto nr 05 1560 0013 2097 8250 1000 0058 z informacją w tytule przelewu: Budowa żłobka. 6. Wadium wniesione w pieniądzu przechowywane jest na rachunku bankowym. 7. Wadium w pozostałych formach należy złożyć w oryginale w kancelarii Miejskiego Zespołu Jednostek Oświatowych w Knurowie - Pełnomocnika zamawiającego, al. Lipowa 12 (II piętro, pokój nr 307), nie później niż do terminu składania ofert wyznaczonego w niniejszej SIWZ i nie powinno ono stanowić załącznika do oferty - z uwagi na konieczność zwrotu dokumentu. 8. Dokument wadium wniesiony w formie poręczeń lub gwarancji musi zawierać następujące elementy: 8.1. wskazanie podmiotu wystawiającego poręczenie lub gwarancję (tzw. gwaranta/poręczyciela) oraz podmiotu zlecającego ustanowienie poręczenia/gwarancji (tj. wykonawca) i beneficjenta poręczenia/gwarancji; W przypadku gdy, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wnoszą wadium w postaci gwarancji lub poręczenia to z ich treści musi wynikać, że odnoszą się one zarówno do zleceniodawcy gwarancji lub poręczenia jak i wszystkich pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 8.2. określenie nazwy zadania, którego dotyczy poręczenie/gwarancja; 8.3. zobowiązanie gwaranta do zapłacenia beneficjentowi kwoty poręczenia/gwarancji. Gwarant musi oświadczyć, że zapłaci beneficjentowi kwotę gwarancji/poręczenia w przypadku zaistnienia okoliczności określonych w art. 46 ust. 4a i 5 pzp; 8.4. określenie kwoty poręczenia/gwarancji - wadium nie może być mniejsze niż określone w pkt 1; 8.5. określenie terminu ważności poręczenia/gwarancji - musi obejmować okres począwszy od upływu obowiązującego terminu składania ofert, aż do upływu ostatniego dnia terminu związania z ofertą; 8.6. bezwarunkowość dysponowania poręczeniem/gwarancją - poręczyciel lub gwarant zobowiązany jest do niezwłocznego przekazania kwoty poręczenia/gwarancji na konto wskazane przez beneficjenta, na pierwsze pisemne żądanie beneficjenta zawierające oświadczenie, że kwota jest mu należna z powodu zaistnienia okoliczności określonych w art. 46 ust. 4a i 5 pzp. Gwarant (Poręczyciel) nie może uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub od przedłożenia jakiejkolwiek dokumentacji; 8.7. nieodwołalność poręczenia/gwarancji - gwarant nie może odwołać zobowiązania wynikającego z udzielonego poręczenia/gwarancji; 8.8. określenie prawa i miejsca rozstrzygnięcia sporów dotyczących poręczenia/gwarancji - wszelkie spory dotyczące poręczenia/gwarancji rozstrzygane będą w oparciu o prawo obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; 8.9. określenie miejsca wykonalności praw z poręczenia/gwarancji - prawa z poręczenia/gwarancji muszą być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 9. Poręczenie/gwarancja o treści niezgodnej z postanowieniami pkt 8 lub zawierająca postanowienia ograniczające odpowiedzialność Gwaranta wobec Beneficjenta jest równoznaczne z nie wniesieniem wadium i skutkuje wykluczeniem Wykonawcy. 10. Wadium uważa się za wniesione w terminie: 10.1. z chwilą uznania rachunku bankowego zamawiającego (Pełnomocnika) przed upływem terminu do składania ofert - w pieniądzu, 10.2. z chwilą złożenia w kancelarii Miejskiego Zespołu Jednostek Oświatowych przed upływem terminu składania ofert - w pozostałych formach
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Wykonawca polegający na zasobach innego podmiotu na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b pzp zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Gdy dowodem dysponowania zasobami podmiotów trzecich wybranym przez Wykonawcę, jest zobowiązanie podmiotu trzeciego, musi ono przybrać formę pisemną i nie jest dopuszczalna inna forma. Jedynie złożenie oryginału dokumentu zawierającego podpis pod treścią oświadczenia osoby uprawnionej do reprezentacji podmiotu trzeciego, spełnia wymóg formy pisemnej zobowiązania, określonej w art. 26 ust. 2b pzp. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, zgodnie z art. 26 ust. 2 b pzp odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 2. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b pzp, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda przedłożenia dokumentów dotyczących w szczególności: 1) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; 3) charakteru stosunków, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem; 4) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia; Powyższe może wynikać z treści pisemnego zobowiązania, o którym mowa w pkt 1 lub z innych dokumentów załączonych do oferty Wykonawcy. 3. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt III.4.3.1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem - wystawionym w terminie określonym powyżej odpowiednio dla danego dokumentu.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
IV.2.2)
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Jeżeli Wykonawca wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pzp (pkt III.3), w oparciu o zasoby podwykonawców na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b pzp, Zamawiający może dopuścić do ich zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy na etapie realizacji umowy jedynie pod warunkiem wykazania przez Wykonawcę, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia warunki w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia. 2. Zamawiający dopuszcza zmianę istotnych postanowień umowy zawartej w wyniku niniejszego postępowania w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w przypadkach wskazanych w wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.knurow.edu.pl/index.php/zp/br
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
27.11.2015 godzina 09:00, miejsce: Miejski Zespół Jednostek Oświatowych, Kancelaria - Pokój 307, al. Lipowa 12, 44-196 Knurów.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Postępowanie o udzielenie niniejszego zamówienia przeprowadzane jest przez Miejski Zespół Jednostek Oświatowych w Knurowie, al. Lipowa 12, 44-196 Knurów - reprezentowany przez Dyrektora - Annę Misiurę, jako Pełnomocnika Zamawiającego - Żłobek Publiczny z siedzibą w Knurowie przy ul. Lotników 3. 2. Zamawiający wykluczy z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wykonawcę: 1) w przypadkach określonych w art. 24 ust. 1 i 2 pzp, 2) który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia, 3) w sytuacji określonej w art. 24b ust. 3 pzp. 3. Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z wykonawcami są: 1) w sprawach związanych z procedurą przetargową: Koordynator Pionu Techniczno-Informatycznego - Grzegorz Niewidok. 2) w sprawach związanych z zagadnieniami technicznymi: Inspektor Nadzoru Inwestorskiego w MZJOś - Florian Wosz.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Anna Misiura
Informację wprowadził:
Grzegorz Niewidok
32 441 97 49 |